Final Year Project

Sekarang dah masuk minggu ke empat kuliah untuk semester 8. Cepatnya masa berlalu. Dah hampir 4 tahun di UPM. Masa untuk fokus dengan projek tahun akhir atau FYP. 

Memang la seronok bila dah sem akhir ni sebab ada 3 hari je kelas dalam seminggu. Tapi yang tak seronoknya bila kena mula buat FYP. Tajuk dah ada cuma belum mula buat lagi. Bila tanya pasal Studio Multimedia entah bila la dapat guna. Selagi tak dapat masuk lab tu macam mana nak mula buat FYP. 

Harap minggu ni dapat la masuk Studio Multimedia tu. Minggu ke tujuh dah nak tengok perkembangan projek ni. Risau pula rasanya. Kalau tak dapat masuk jugak kenalah buat dalam lab lain dulu. Susah juga bila tak dapat nak masuk Studio Multimedia tu. Bukannya apa, projek yang akan saya buat perlu menggunakan software iClone. 

Disebabkan iClone ni yang hanya ada trial version sahaja, ini yang menyebabkan banyak fungsi tak dapat digunakan. Kenalah tunggu Ketua Jabatan yang luluskan penggunaan studio tersebut dahulu. Dah berapa minggu kuliah berjalan tapi projek tak mula buat lagi.


No comments: