Sedih :(

Assalamualaikum..


Lama juga nampaknya saya tak update entri di blog saya ni. Maklumlah dah mula kuliah. Kalau masa cuti sem bukan main lagi rajin update entri. Sejak mula sem 2 ni, inilah kali pertama saya update blog. Kali ni saya hanya nak meluahkan rasa sedih sahaja. Nak bercerita tak tahu pada siapa. Pada blog ni jelah yang dapat saya luahkan.


Saya tak kisah pun berkawan dengan sesiapa sahaja. Tapi yang jadi masalahnya ialah bila orang tu salah paham dengan kita. Bagi saya kalau nak berkawan tu biarlah ikhlas dan jujur. Bila dia dah salah paham, saya tak tahu macam mana nak terangkan pada dia yang saya hanya nak berkawan sahaja dengannya. Kalau boleh saya tak nak ada apa-apa perasaan pun selain kawan. 




Salah ke kalau niat kita hanya nak berkawan? Ni tak. Dia pulak nak lebih-lebih. Dah tu pulak cakap nak berkias-kias. Memang saya tak paham la. Nasib la. Bila saya bagitahu yang saya hanya nak berkawan dengan dia terus dia cakap dia kecewa. Saya tak harapkan apa-apa pun. Kenapa la susah sangat nak cakap terus terang? Kan dah jadi macam ni. 


Hanya disebabkan salah paham, kita dah tak jadi kawan kan? Bukan saya yang putuskan persahabatan ni, tapi awak. Awak yang mulakan. Mungkin bagi awak yang saya ni teruk, jahat dan terpaksa berpura-pura berkawan dengan awak kan? Tidak mengapalah. Saya ikhlas berkawan dengan awak tapi awak pulak yang salah anggap. 


Saya harap awak dapat cari kawan yang betul-betul ikhlas berkawan dengan awak selepas ini. Mungkin saya tak sesuai berkawan dengan awak kan. =(



3 comments:

izah :) said...

janganlah sedih2 ..semoga dia dapat lihat keikhlasan akak berkawan dengan dia..inysaallah ..

Nur Hanis said...

harap2 macam tulah.. :)

kemey said...

bercinta biar beribu,berkawan biar satu..betol ke pepatah aq ni hhaha