Salam Ramadhan

Assalamualaikum semua..

Pejam celik pejam celik dah sampai bulan puasa..esok dah kena puasa..Apa-apa pun selamat menjalani ibadah puasa ye kawan-kawan..

Alhamdulillah tahun ni masih dapat berpuasa seperti sebelumnya tetapi kali ini lain pula dugaan yang perlu di hadapi..sebelum ni saya hanya perlu makan ubat tetapi kali ini saya perlu menggunakan insulin..tak tahu la macam mana saya akan hadapi..harap-harap puasa tahun ni akan berjalan dengan lancar..

Mungkin ada di antara kita yang tidak tahu macam mana rupanya jarum insulin yang saya gunakan..bentuknya seperti pen dan ia amat mudah digunakan..tetapi kalau jarumnya tumpul ia agak sakit..jarum tersebut hanya boleh digunakan sebanyak 3 kali sahaja..


Inilah contoh insulin yang saya gunakan..walaupun saya terpaksa menggunakan insulin pada usia yang muda saya redha..

Semoga Ramadhan tahun ini kita dapat buat banyak perkara sunat yang diredhai Allah..Amin.. 

p/s: jangan ponteng puasa sesuka hati melainkan dengan sebab-sebab tertentu.. :)

No comments: