Jalan-jalan

Assalamualaikum..

Malam semalam saya bersama adik-adik saya telah pergi ke pekan Teluk Intan untuk membeli belah sempena Hari Raya..tapi biasalah kan kalau nak dekat raya ni mesti ramai orang keluar..memang betul pun..yelah tambah pulak hari sabtu kan orang cuti & dah ramai yang balik kampung halaman..

Memang susah nak cari parking..last-last dapat jugak parking tapi jenuh la nak jalan pergi ke Menara Condong tu..kat situ la ekspo berlangsung..pergh memang ramai orang beb..masa tu kami sampai dalam pukul 9.15..kitorang pusing-pusing kat situ dulu baru beli barang..yelah nak survey harga dulu..hehehe..

kami sebenarnya berlima :)

Mula-mula saya temankan adik lelaki saya untuk membeli baju melayu..yelah dia tu bukan tau pilih sendiri..nanti entah apa-apa yang dia pilih..pilih punya pilih last-last dia beli baju melayu warna merah jambu sebab itu je saiz yang dia muat..takpe la bukan selalu pakai warna tu..hehehe..

Bila dah settle, saya temankan adik saya no 3 pulak..dia nak beli selendang..saya ni mana la pandai pilih sangat..pakai pun tak pernah..huhuhu..tapi saya tetap pilihkan untuk dia sebab lecturer dia suruh tukar imej..yelah dia amik kos Rekaan Fesyen tapi tak tau bergaya..memang kena tegur la kan..hehehe..saya pun beli sehelai selendang..teringin pula nak pakai tapi tak tau la sesuai ke tidak.. T_T

yang sorang ni memang susah nak tangkap gambar dia :)


Kemudian kami mencari kuih raya pula..berapa kali pusing kat situ akhirnya jumpa juga..beli ala kadar je..kalau beli banyak-banyak membazir pulak kan..saya beli 3 jenis kuih je..tu pun cukup la..masa jalan-jalan kat situ, saya ada jumpa kawan sekolah menengah..diorang nampak lain..makin cantik & pandai bergaya..

Bila dah penat, kami pun beredar dari situ..sebelum pulang, kami sempat mengambil gambar bersama-sama..yelah bukan senang nak berkumpul semua..bila dah bersama memang perangai kami jadi gila-gila..hahaha..kami buat tak tau je bila orang tengok kami tangkap gambar..macam orang luar je gayanya..padahal kami memang anak jati Teluk Intan..kami happy sangat.. :)

kami suka bergambar :)

Bila dah puas tangkap gambar, kami pun beredar pulang..kalau tak silap masa tu dah pukul 11.00..bukan selalu pun kami keluar malam  :)

2 comments:

beluncas ^.^ said...

comel ! hheeheh sakan soping raya yee ,,

Hanis Isa said...

xdela..beli barang sikit je..hehe.. :)